PELS PARES


  REUNIÓ DE PARES/MARES

El proper dijous 3 d'octubre a les 20h  farem la reunió de principi de curs. Tractarem els següents temes:

- a) Mestres que intervenen al curs de 5è.
- b) Valoració del grup (proves inicials)
- c) Excursions previstes
- d) Tallers d'educació artística: plàstica i teatre
- e) Quota de material
- f) Dinàmica de la classe




  PER UN NADAL MENYS CONSUMISTA...

 El Nadal és un mes molt emotiu, les emocions estan a flor de pell, però també hi ha que dir que és el mes més consumista de l'any. La televisió incita, els comerços, els carrers... tot plegat fa que no poguem evitar passar un Nadal només en família.

     Per aquest motiu vos recomanam que faceu ús del seny i eduquem  entre tots nins-es responsables amb el consum. Creiem que qualsevol nin-a hauria de rebre quatre regals que responguin a aquestes consignes, quatre regals no és poc si tenim present que durant l'any en reben moltes altres vegades i no tan sols pels aniversaris sinó a vegades de forma esporàdica perquè sí.

     Així doncs un nin-a hauria de rebre únicament:

 - Un present que sigui una necessitat ( per exemple unes sabates noves perque les altres  ja em venen petites, unes sabates de basquet perque les que tenc estan destrossades, ...).

- Un present que sigui per llegir. No oblidem que la lectura ens ajuda a aprendre, a escriure millor, a millorar l'ortografia, a viure aventures , a ser creatius, a sommiar, a....).

- Un present per posar. No és una necessitat, és simplement una cosa útil que ens servirà en algun moment, un pijama, una dessuadora, uns pantalons, alguna cosa per anar d'excursió etc...).

- I com no, un desig, allò que demanen de forma insistent, allò que ells veritablement desitgen. 

I recodau que els mòbils no són aconsellables abans dels 13 anys, no són necessaris en infants de primària, només ens creim que són necessaris perquè molts ja el tenen.









Què esperam dels pares ?

  • Col·laboració amb les decisions de l'escola i de la tutora
  • Col·laboració en el compliment de les normes de l'escola: puntualitat, deures, berenars...
  • Complicitat amb la tutora. Evitar contradir el mestre-a davant el fill-a, parlar primer amb la mestra.
  • Revisió diària de l'agenda i signar les notes.
  • Donar davant els fills-es la importància i rellevància que l'escola i el seu procés d'aprenentatge es mereixen.
  • Ajudar-los en l'organització que requereix el 3r cicle (bíblia). Revisar la motxilla.
  • Llegir les circulars que des de l'escola arriben.
  • Participar en la dinàmica de l'escola, els vostres fills-es ho agrairan, estaran contents.
  • Revisar diàriament els deures. Comprovar que els té fets.
  • Ajudar-los a acceptar frustracions, també formen part del seu aprenentatge.
  • Si es dóna algun problema, parlar primer amb la mestra abans d'acceptar la versió del vostre fill-a.
  • Ajudar-los a recuperar la cultura de l'esforç que s'està oblidant, tot sovint se'ls posa massa fàcil.
  • Dur un paquet de mocadors de paper sempre dins la motxilla.
    1. Què intentam aconseguir entre tots?
  • Uns bons hàbits de feina i d'estudi
  • Una bona preparació tant escolar com a persona per iniciar la secundària.
  • Que es valori l'èxit a partir de l'esforç que un fa per aconseguir un objectiu.
  • Autonomia a l'hora de resoldre els seus problemes i conflictes
  • Responsabilitat i saber organitzar-se.
  • Reconèixer els seus errors, saber disculpar-se i respectar les diferències dels altres
  • Saber aprendre dels altres. Tots podem ensenyar i tots tenim per aprendre.
  • Gust per la feina ben feta.
  • Un clima agradable i serè d'aprenentatge i convivència a l'aula.
                              
                                            Moltes gràcies a tots i totes